KISS

Kaikki musiikkiaiheinen keskustelu: bändit, tyylit ja tapahtumat.

Valvojat: Saitin apujepArit, Saitin jepArit

Re: KISS

ViestiKirjoittaja sidiys päivämäärä 25.09.2007, 11:36

Luca kirjoitti:Itse hurahdin Kissiin vuonna -85, kun yhtye oli jo 11 vuoden ikäinen ja maskit riisuttu. Olen aina kuitenkin digannut klassisen kauden rock-levyjä (6 ensimmäistä) sekä The Elderiä eniten.

Heh... Voitan sut parilla vuodella :D

Itse tutustuin / rakastuin maailman parhaimpaan musagenreen (-ihin) hejavyyn ja haart rokkiin
juuri Unmasked levyn myötä vaikka, enempi on sen verta kevyempää materiaalia ettei tää
eukko oikein ees osaa sijoittaa sitä levyä oikeeseen kategoriaan mutt: Anyway!
Levyn biisit osaan vieläkin ulkoa ja Mp3:ssakin pyörii otoksia sieltä ain välillä ja Ah! vinyylilevy
löytyy kaapista =) (Kissin älppäreitä siellä 5 (piti käydä lunttaamassa ihan) ja cd:nä löytyy
vaan pari kokoelmaa).

Kaikkein rakkain biisi mulle jostain syystä heiltä on IWMFLY ja se saapi aina hyvälle
tuulelle. Lick it up- levyä tuli ahkerasti soiteltua silloin kun sen sai heti kun ilmestyi ja ne
biisit edelleenkin hyviä. Vanhemmasta tuotannosta muutoin yks lemppareista on Love gun.
Stanleyn soolo on kans ihan jees... Acen jotain, hmmm? ja muitapa en oo tainnu kuullakaan.
Nuo omistan ja vinyylinä nekin tietty. Voi voi voi... kun joskus sai nuo kaikki vinyylit
koneelle nii pääsis nauttii hyvästä musasta ku siell ois vaikk mitä tuoll kaapis.... 8)

Mutta, mutta: Tuo Elder on kyllä (sekin siellä samaisessa vinyylikaapissa) varsin mielenkiintoinen
ja erittäin mahtava levy. Onko se leffa muuten olemassa? Saati tietoo mistä sen voisi löytää?
(Laiska akka. Ei jaksa netistä ettii). Pikkusen vuosien saatossa päässyt tippumaan kärryiltä
heidänkin tekemisistään jne.

Mahtavimpia kokemuksia oli nähdä sedät livenä H-Areenalla (oliko v.-97 vai v.-98?) koska,
ei ollut aiemmin tullut tilaisuutta päästä heitä näkemään livenä ja duunifrendit sitten
synkkärilahjaks lipun sinne mulle hoitivat. Upea kokemus kun, oli kuitenkin odottanut moista
tilaisuutta v. -83 lähtien :-) Kaikki muut kyllä tuli nähty kultaisella kasari-luvulla mitä tykkäs
...ja tykkää edelleenkin... kuunnella mutta tuo nyt jostain syystä päässyt konsertoimaan
kotomaassa mun huomaamattani aiemmin vai olivatko lie sen about 10 v.:n aikana täällä
konsertoineetkaan edes??

Heitä siis itse saan kiittää (...syyttää) omasta musiikkimaustani tai siis juuri siitä / niistä
jotka ovat itselläni aina kaikkein lähinnä syräntä vaikka kaikista genreistä löytyy useampiakin
bändejä, artisteja ja biisejä jotka ovat jättäneet lähtemättömän vaikutuksen meikäläiseen.

Kerrankin muistin ja onnistuin katsomaan sen mr. Simmonsin arkielämästä kertovan ohjelman
nyt vkl:na ja magee ukkohan tuo on. Pakko yrittää muistaa seurailla kyseistä ohjelmaa
jatkossakin. (meniköhän nyt "offtopiciks"... jäiks) ....En kyll' uskaltais sen kyytiin... Hui mikä
kuski. No driving skills.

- sidi -

muoks ylimäär. sanoja pois
Vöörymin tietokilpailuissa käytössäsi olevat 3 oljenkortta: "Kumauta kaveria", "Utele yleisöltä" tai "Vaihtoehdot vähissä"!!
Käyttäjän avatar
sidiys
apAri
apAri

ViestiKirjoittaja Akroman päivämäärä 25.09.2007, 20:46

Kiss on tosi hyvä yhtye. Omistan kyllä vain Destroyer levyn , mutta eiköhän vielä ajan myötä tule hankittua lisää. Itseäni en pidä yhtyeen fanina vaikka minulta t-paita ja 2 julistettakin löytyy. Itse lempibiisejä Kissiltä on Detroit Rock City , Heavens On Fire ja God Of Thunder. Kiss leffat on kyllä myöskin todella hyviä.
Kiitoksia
26.10.2007
Käyttäjän avatar
Akroman
duunAri
duunAri

ViestiKirjoittaja Luca päivämäärä 26.09.2007, 11:10

sidiys kirjoitti:Heh... Voitan sut parilla vuodella :D

Oliko tää joku kilpailu? Jokikinen studioalbumi ja klassiset livet (I&II) on ipodissa ja hyllyssä, valtaosa sekä vinyylinä (osa originaalipainoksia) että cd:nä, ja videomateriaalia, kirjoja ja nuottejakin on melkoinen läjä. Silti väitän että meidän bändissä Mauro ja Erkka on muakin kovempia Kiss-faneja. :D

Elder-elokuvaa ei ikinä tehty, vain soundtrack.
"Lord, what fools these mortals be!"
Käyttäjän avatar
Luca
saitin jepAri
saitin jepAri

ViestiKirjoittaja sidiys päivämäärä 26.09.2007, 11:43

Luca kirjoitti:

Oliko tää joku kilpailu?

No höh. Ei tietty mikään kilpailu. On vaan mun huumoria tuommonen sanonta :(
Masensit miut ku nuin asian otit.... möööö :shock:

- sidi -
Vöörymin tietokilpailuissa käytössäsi olevat 3 oljenkortta: "Kumauta kaveria", "Utele yleisöltä" tai "Vaihtoehdot vähissä"!!
Käyttäjän avatar
sidiys
apAri
apAri

ViestiKirjoittaja MetalGod päivämäärä 07.10.2007, 11:57

Luca kirjoitti:

Oliko tää joku kilpailu? Jokikinen studioalbumi ja klassiset livet (I&II) on ipodissa ja hyllyssä, valtaosa sekä vinyylinä (osa originaalipainoksia) että cd:nä, ja videomateriaalia, kirjoja ja nuottejakin on melkoinen läjä. Silti väitän että meidän bändissä Mauro ja Erkka on muakin kovempia Kiss-faneja. :D

Elder-elokuvaa ei ikinä tehty, vain soundtrack.

MMMMMMAHTAVAA! Luca, Mauro ja Erkka on KISS-fanei! Mahtavaa musaa

Hitsivie, mul ei oo viel kaikkii levyi, 14 löytyy... Kaikki Alive!-livealbumit ja muuta. Löytyy myös DVD:itä, kirja, keräilynukke Genestä (creatures of the night sarjasta), pinssejä, hihamerkkejä, kaikkee.

en tosiaan tiennyt (uskonut, että te kuuntelisitte KISSii! mut hyvä näin.
Higher you climb,
Harder you fall,
That makes you stronger than all!
(12.10.2007, Kerava, Wanha Kino, oli Kivaa Thanks!)
Käyttäjän avatar
MetalGod
perusAri
perusAri

ViestiKirjoittaja Goodbye päivämäärä 05.04.2008, 17:26

KISS kuuluu kyllä ehdottomasti lempiyhtyeisiini. Ette arvaakkaan, kuinka kateellinen olin äidilleni, kun kuulin, että äiti oli nähnyt KISSin livenä -83! Luulin, että joudun olemaan siitä ikuisesti katkera, mutta toisinpa kävi. Sain liput KISSin 28.5. keikalle ja vielä kentälle, tottakai!
Käyttäjän avatar
Goodbye
duunAri
duunAri

ViestiKirjoittaja IronAngel päivämäärä 05.05.2008, 15:27

Mä tykkään KISS:stä ihan vähäsen, etenkin siitä I Was Made for Loving You laulusta 8)
Ja niiden ne mustavalko maskit on mun mielestä upeet :rock:
Käyttäjän avatar
IronAngel
perusAri
perusAri

ViestiKirjoittaja Karpalo päivämäärä 05.05.2008, 17:28

Hahha, ihan innossani olin menossa KISSin keikalle silleen "JES WUHUU! Tiiän kolme biisiä, mut hei se on KISS!", kaverilla sitten palo pinna ja se on tutustuttanut mua näiden hemmojen tuotantoonkin tässä parin kuukauden verran =) Kyl se keikka hyvin menee! En vaan tajua, miks nää meni jonnekkin pikkuselle Hartwallille, ja Bon jovi taas halus itelleen stadionin. No jooo.
☆ it takes more than a heartbeat to get me
Käyttäjän avatar
Karpalo
hevAri
hevAri

ViestiKirjoittaja Goodbye päivämäärä 05.05.2008, 20:02

Karpalo kirjoitti:Hahha, ihan innossani olin menossa KISSin keikalle silleen "JES WUHUU! Tiiän kolme biisiä, mut hei se on KISS!"

Tiedätkö ihan sama homma mun kaverilla! Suunnittelin, että laitan keikalle Paulin maskin ja kysyin haluaako kaveri Genen ja tämähän sitten yllätti kysymyksellä "Ai ketä ne on?" :lol:

Singer ja Thayer ovat muuten nimmarikeikalla Helsingin Deluxe Musicissa 28.5, jos ei joku nyt sattunut tietämään.
Käyttäjän avatar
Goodbye
duunAri
duunAri

ViestiKirjoittaja Karpalo päivämäärä 28.05.2008, 02:58

Noniin, en saa untakaan ja huomenna ei kuitenkaan ole aikaa kirjoitaa mitään... =)
Mä en taida toipua tästä koskaan ja ihan hyvä vaan. En TODELLAKAAN ois kuvitellut että toi keikka olisi jotain tollaista, ajattelin että me ollaan ihan takarivissä ja niillä ei oo maskeja ja me suurinpiirtein istuttaisiin. Hah, toisin kävi.
Mentiin kahen maissa kattelemaan paljonko on jengiä, mutta sitten lähettiin taas muualle ja ihan ovien aukemiseen asti hengailtiin kaukana jonosta. Jotenkin lomittauduttiin sitten niin, että saatiin tokasta rivistä, Genen edestä paikka. Mutta siis tää keikkahan oli ihan mieletön! Kaikki pyrot ja vaijerilla lentämiset ja Genen tekoveret ja Detroit rock city.. Äwh innostun. =)
Oli niin hullun outoa ja hauskaa katella Geneä silmästä silmään, näytinpä kerran kieltäkin ja herra vastas asiaan kuuluvalla tavalla. 8)
Ekat suurinpiirtein 7 biisiä oltiin vähän kujalla, lähinnä kiljuttiin sitä että meiän eessä on nyt oikeasti KISS. Sitten rupes jo vähän vituttamaan et mitä peliä tää nyt on ku ei me tiedetä mitään näistä, no ehkä pari, mutta ei edes ekaa biisiä. No, Rock and roll all night long tulikin sitten ja räjäytti kivasti paikan tuleen... Loput biiseistä olikin sellaisia että sai kiljua kunnolla joka kerta. Detroit rock citya rukoiltiin joka välissä, ja viimisenähän se sitten oli. Se oli jo sitten aivan liikaa, kaveri huus korvaan että nyt voi kuolla onnellisena.. :D
Parasta oli siis ainakin alku, kun tajusin että niillä on oikeasti täysi varustus niskassa maskeineen kaikkineen, sitte Stanleyn tanssi valokeilassa, Gene, ja Detroit rock city. Näin. Mahtavaa oli.

You drive us wild, we'll drive you crazy
You keep on shoutin', you keep on shoutin'
I wanna rock and roll all nite and party everyday
I wanna rock and roll all nite and party everyday

(sori lyriikkaspämmi, poistakee jos tos on liikaa)
Käyttäjän avatar
Karpalo
hevAri
hevAri

ViestiKirjoittaja Stormwind94 päivämäärä 28.05.2008, 16:19

fanihan mä en oo.. eli jään teidän jalkoihin aika kivasti. enää en oikeen kuuntele mut kyl levy kelpais mulle. silon ku olin pieni (n. 4v) nii KISS oli siis iha best. mä palkäsin niit maskeja aivan hirveenä mut aina ku Jyrkissä tuli video nii oli ihan pakko kattoo. mä olin piilossa peiton alla ja vilkasin aina sitä videoo mut piti mennä piiloon heti ku jonku kasvot näky. Mulla on kuvamuisti tästä. mä oikeesti muistan vähän siit videosta ja muistan tarkalleen millanen maja mulla oli siin TVn edessä. hitsit ois mahtavaa nähdä se video taas ja muuteski kiva tietää et mikä biisi se oli.. nyt käymään läpi kaikki videot joita näytettiin jyrkissä sillo vuosina -98 ja -99
I was weak and lonely, but then you came and showed me the way. I guess you're Fuel for my Fire
http://wellurowaltz.phpbb.fi/index.php
Käyttäjän avatar
Stormwind94
vakkAri
vakkAri

ViestiKirjoittaja sidiys päivämäärä 28.05.2008, 19:25

Voi, voi, voi.... Sniif!

Että pikkasenkos harmittaa, kun joskus puolilta öin näin netistä infoa niistä lisälipuista, joita oli tullut myyntiin?!? Illalla kun luin juuri lehdestä, että eipä taida enää uutta mahdollisuutta tulla heidän näkemiseen :( eli täälläpäin tuskin enää koskaan keikkaa tulee tämän jälkeen olemaan.

Kiitos kun olit Karpalo laittanut rapsaa tuosta. Vai samoja kujeita siten ollut, kuin silloin kun itse pääsin heitä katsomaan. Ilmeisesti siis, jos on ollut Paul joka vaijereilla käynyt liitelemässä yleisön yläpuolella?

Siellä niitä onnellisia on lisää juuri nyt odottelemassa sisäänpääsyä :( No aina ei voi voittaa ja onneksi musiikki ei koskaan kuole :D
Käyttäjän avatar
sidiys
apAri
apAri

ViestiKirjoittaja Karpalo päivämäärä 28.05.2008, 20:43

sidiys kirjoitti:Vai samoja kujeita siten ollut, kuin silloin kun itse pääsin heitä katsomaan. Ilmeisesti siis, jos on ollut Paul joka vaijereilla käynyt liitelemässä yleisön yläpuolella?

Joo, sinne valo/äänipöytien luokse se lenteli semmoiselle pienelle lavalle. :D
Mutta myös Gene nostettiin tekoverien purskauttelun jälkeen ihan katon rajaan, josta se sitten lauloi seuraavan biisin.
Jeps, siellä ne ihmismassat nyt alkaa valua Areenan sisälle.. Huoh, onnekkaat.

Muistan muuten kanssa noita pelottavia musavideoita mitä veljet näytti kun olin pieni. On jäänyt joku semmoinen mieleen, missä on jotkin bileet, ja sinne saapuu tää bändi vähän pistämään paikat sekaisin. Jotenkin muistikuva sellaisista aika hopeisista asuista. Ja miksi tuntuisi, että tää ei olisi edes niiden oma video. Harmittaa kun vähän vaikea ettiä mistään. :lol:

e. pakko laittaa vielä tää. =) http://www.youtube.com/watch?v=oT7MS0GxKoQ
Käyttäjän avatar
Karpalo
hevAri
hevAri

ViestiKirjoittaja Karpalo päivämäärä 07.06.2008, 17:21

http://www.stara.fi/2008/06/07/kiss-yht ... evisiossa/

Okei, nyt rupee menemään säälittäväksi.
Tai no, tiiä sitten mitkä osat tuostakin on totta..
Käyttäjän avatar
Karpalo
hevAri
hevAri

ViestiKirjoittaja hanskiipper päivämäärä 14.06.2008, 18:25

KISS on mun lempi bändi. biisit jää päähän ja hoilaan niit yksin kotona. fiilikset vaihtuu biiseis aika paljon. musa videoist puhumattakaan :D lempi biisiä on vaikee valita mut parhaimmistoon kuuluu Lick it up, Forever,God gave RocknRoll to you, Heaven`s on fire, Psycho Circus ja God of thunder. :D

jos toi artikkeli on totta tosa yläpuolella nii sit KISSin elämä alkaa hiipumaan. ja pahasti! jos bändissä ei oo Geneä ja Paulia nii ei se sit enää mikää KISS oo. no se ilo kesti sentään 35 vuotta :D ei muuta ku ihan helsvetin hyvä bändi!!
Ari Koivunen nähtiin pussailemassa autonsa kanssa. Tämän jälkeen auto nosti kytkintä.. Ja lähti.
Käyttäjän avatar
hanskiipper
perusAri
perusAri

ViestiKirjoittaja Saippua päivämäärä 18.06.2008, 10:47

Enpä oikeen oo perehtyny kyseisen bändin tuotantoon sen erityisemmin, mutta I Was Made for Loving You on hyvä biisi! :D Ja kivat meikithän niillä on.
Käyttäjän avatar
Saippua
tulokas
tulokas

ViestiKirjoittaja Durazella päivämäärä 25.07.2010, 18:47

hei... Minäkin olin kiss fani....ja olin yhdellä keikalla...jouduin vaan tuhoamaan kaikkeakissiin liityvää joka harmittaa....etsinkin samanlaisia kavereita jo kun ei oikeen oo ollu.jos kiss joskus tulis suomeen pittääkö mun mennä yksin.....olen ihan mukava tyttönen.ikuinen nuori.levyjä hankin takaisin ja kaikkea kissiin liittyväää. :) en viitsi tän enempää kertoa kun odottelen vastauksia.ja pysyviä suhteita erilaisuudesta huolimatta!msiki085@gmail.com
Durazella
tulokas
tulokas

Edellinen

Paluu Muu musiikkikeskustelu

•   Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa